مدیر لجستیک کیست؟

مدیر لجستیک کیست؟

اگر مطلب قبلی اسپید را درباره خدمات لجستیک خوانده باشید، احتمالاً این سؤال برای شما پیش آمده است که مدیر لجستیک کیست؟ آیا تبدیل شدن به یک مدیر لجستیک می تواند انتخاب شغلی خوبی باشد؟ مدیر لجستیک چه می کند؟ زمان آن رسیده است که به پاسخ های مورد نیاز خود برسید. 

مدیر لجستیک

مدیر لجستیک چه می کند؟

برای مدیر لجستیک شدن به چه مهارت هایی نیاز دارید؟

مدیران لجستیک کجا کار می کنند؟

دستیار لجستیک کیست؟

 

مدیر لجستیک

به بیان ساده، مدیر لجستیک مسئول نظارت بر خرید و توزیع محصولات در یک زنجیره تأمین است. به گفته وزارت کار ایالات متحده (DOL). مدیران لجستیک جزء فرایند اطمینان از دریافت محصولات توسط مشتریان هستند.
مدیران لجستیک باید نحوه تهیه محصولات مورد نیاز برای حمل را برنامه ریزی کرده و سپس بهترین و کارآمدترین راه را برای حمل و نقل این کالاها پیش بینی کنند. نقش دیگر آنان، مدیریت زنجیره تأمین، انبار و ذخیره محصولات است. مدیریت لجستیک کار سخت و با مسئولیتی سنگین است که طبعاً از درآمد خوبی نیز برخوردار است. بر طبق اعلان وزارت کار ایالات متحده، میانگین حقوق سالانه مدیران لجستیک در سال 2014، 85،400 دلار بوده است که بیش از دو برابر میانگین کشوری برای همه مشاغل است.

 

لجستیک چیست؟

 

مدیر لجستیک کیست و چه وظیفه ای در خدمات لجستیک دارد؟

 

مدیر لجستیک چه می کند؟

در حالی که وظایف یک مدیر لجستیک ممکن است نسبتاً ساده به نظر برسد، اما کار آن ها بیشتر از این است که مطمئن شوند یک محصول روی کامیون بار زده شده و برای تحویل خارج می شود. مدیران لجستیک اغلب وظیفه دارند مشکلات حمل و نقل که به طور منظم رخ می دهد را حل کنند. مشکلاتی مثل مانند تأخیر در اثر بدی آب و هوا، موقعیت های ژئوپلیتیک، سرقت و آسیب.

عمده وظایف روزانه مدیران لجستیک شامل موارد زیر است:

• نظارت بر کارکنان

• رسیدگی به مشکلات یا شکایات مشتریان

• تدوین استراتژی ها، برنامه ها یا رویه های عملیاتی

• حفظ ایمنی در محل کار

در این خط کار، همه چیز باید حساب شود و این مستلزم مستندات دقیق است. به همین دلیل، مدیران لجستیک زمان زیادی را صرف نگهداری گزارشات و سوابق سازمان یافته می کنند. آن ها همچنین همزمان با بخش هایی مانند حسابداری یا فروش مشتری همکاری می کنند تا مطمئن شوند که همه فرایندها منظم پیش می روند.

 

وظایف مدیر لجستیک

 

برای مدیر لجستیک شدن به چه مهارت هایی نیاز دارید؟

اگرچه برخی از وظایف روزانه مدیران لجستیک کمی ترسناک به نظر می رسد، اما با کسب مهارت های مرتبط، می توانید به خوبی از عهده آنان برآیید. عرق نکنید! مدرکی در زمینه زنجیره تأمین و مدیریت لجستیک طراحی شده است تا شما را به مهارت ها و آموزش های لازم مجهز کند و به شما در انجام این کارها کمک کند.
لیست زیر از جمله مهارت هایی است که هر مدیر لجستیکی باید بر آن ها مسلط باشد.

حل مسئله

مدیران لجستیک به عنوان سرپرست تیم لجستیک با چالش های متنوع روبرو خواهند شد. ایجاد تعادل بین محدودیت های زمانی کارکنان، فضای ذخیره سازی و محدودیت های حمل و نقل مستلزم یک مدیر تدارکات است که به طور مؤثر برنامه ها و راه حل ها را روزانه توسعه داده و اجرا کند.

مهارت های سازمانی

وظایف اصلی مدیر لجستیک مدیریت موجودی انبار و حفظ برنامه های بزرگ تحویل و حمل است. نگه داشتن سوابق دقیق و در دسترس بودن آنها به عنوان مرجع، روند حل مشکلات روزانه را قابل کنترل تر می کند.

تطبیق پذیری

هنگامی که یک رویداد روزانه از برنامه خارج می شود، یک مدیر لجستیک باید هرگونه تأخیری را که ممکن است برای سایر رویدادهای برنامه ریزی شده ایجاد کند، به حداقل برساند. به همین دلیل، یک مدیر لجستیک باید بتواند برنامه های خود را به طور مداوم تطبیق داده و مجدداً در بازه های زمانی تعیین شده خود تنظیم کند. 

رهبری

مدیر لجستیک در محیط کار خود پیشرو است. درک ارزش هر کارمند برای تیم، به مدیر کمک می کند تا مسئولیت ها را بر اساس استعدادها و نقاط قوت هر یک از اعضای تیم به درستی واگذار کند. هنگام تعامل با سایر بخش ها، شرکای تجاری و مشتریان، مدیر لجستیک به عنوان نماینده و رهبر تیم خود عمل می کند.

ارتباطات تجاری

یک مدیر لجستیک باید به طور منظم با نمایندگان کسب و کار، فروشندگان محصولات، حامل های محصول، مشتریان، سایر بخش ها و اعضای تیم تدارکات ارتباط برقرار کند. یک مدیر مؤثر باید بتواند با هر یک از این افراد در تماس نزدیک باشد تا بتواند به بهترین نحو عملیات زنجیره تأمین را بهینه کند.

 

مدیران لجستیک کجا کار می کنند؟

هنگام در نظر گرفتن کارکردن به عنوان مدیر لجستیک، انتظار اولیه ممکن است این باشد که همه مدیران لجستیک در انبارهای خرده فروشان بزرگ یا سازمان های دیگر کار کنند؛ اما واقعیت این است که مدیران لجستیک در محیط های مختلف کار می کنند.
بسیاری از مدیران لجستیک در فروشگاه های عمومی کالا کار می کنند که یکی از صنایع برتر برای این مسیر شغلی است؛ اما سایر صنایع برتر شامل خدمات حرفه ای، علمی و فنی به همراه صنعت تولید مواد شیمیایی است.

 

دستیار لجستیک کیست؟

دستیار لجستیک که همچنین با عناوین تکنسین لجستیک، کارمند لجستیک یا افسر لجستیک شناخته می شود؛ از مدیر لجستیک شرکت در هر کاری که شامل زنجیره تأمین می شود پشتیبانی می کند و اطمینان می دهد که وظایف کل تیم، از آماده سازی تا تحویل، به موقع و مطابق انتظارات انجام شود.
وظایف دستیار لجستیک بسته به ساختار شرکت متفاوت است. او اطمینان حاصل می کند که زنجیره آماده سازی و بسته بندی و همچنین پیگیری لجستیکی آن به خوبی اداره می شود. دستیار لجستیک مسئولیت کنترل موجودی و دریافت و ارسال محصولات به مشتریان با رعایت مهلت تحویل تعیین را بر عهده دارد. او همچنین مسئول پیگیری های پس از فروش است و گزارش های نهایی را تهیه می کند.

شرکت پست آنلاین اسپید جز شرکتهای خدمات دهنده پستی آنلاین در تهران می‌باشد که توانسته است با تشکیل یک تیم تخصصی در صنعت لجستیک به بسیاری از شرکتها و موسسات ایران خدمات پستی، کوریر سرویس، ارسال کالا و ارسال مرسولات سازمانی را ارائه نماید.

 

نقش پست در بازار لجستیک ایران


شرکت اسپید با توحه به همراه داشتن یکی از مجهز‌ترین ناوگان حمل و نقل کشور، میتواند محمولات و مرسوله های سازمانی شما را به صورت بسته های تجمیعی جمع آوری نماید و در کمتر از 24 ساعت به دست مشتریان شما درب منزلشان برساند.

 

  • ثبت نام موتور سواران
  • ثبت نام شرکت ها
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت اسپید میباشد.
[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]