روش های ارسال بار در کوریر سرویس ها

روش های ارسال بار در شرکت های کوریر سرویس

روش‌های ارسال بار در شرکت‌های کوریر سرویس بسیار متنوع و متعدد است و با توجه به موقعیت مکانی مشتریان و همچنین درخواست آنها انتخاب می‌شود.کلمه کوریر به معنای پیک بوده و یک شرکت کوریری شرکتی است که خدماتی مانند ارسال کالا و ارسال بسته را انجام می‌دهد. ارسال کالا با تیپاکس و شرکت اسپید از جمله نمونه‌هایی برای کوریر سرویس است‌.

کوریر سرویس چیست؟

اهمیت شرکت های کوریر سرویس

دامنه کاری شرکت های کوریر سرویس

روش های ارسال بار در شرکت های کوریر سرویس

سخن پایانی

 ما در این مقاله به روش‌‌های ارسال مرسوله پستی در شرکت‌های کوریری و هر آنچه که باید درباره آن بدانید پرداخته‌ایم. 

کوریر سرویس چیست؟

 همانطور که گفته شد کوریر به معنای پیک است اما خدمات کوریری فقط به این مورد جزئی محدود نمی‌شود و طیف گسترده‌ای از روش‌های ارسال بسته پستی و ارسال کالا در تهران و شهرستان ها از درب منزل و حتی ارسال‌های بین‌المللی را شامل می‌شود‌‌. قابلیت رهگیری پست سبب شده است که مشتریان رضایت بیشتری از این شرکت‌ها مانند اسپید یا یا ارسال مرسوله پستی تیپاکس داشته باشند‌.

هواپیما، کشتی، ماشین‌های سنگین مانند کامیون‌ها و تریلی و وسایل موتوری و حتی یک فرد پیاده بخشی از روش‌های ارسال بار در شرکت‌های کوریر سرویس است. با وجود اینکه پست ملی منسوخ نشده است، اما امروزه اغلب از این شرکت‌های خصوصی برای ارسال بار استفاده می‌شود و پست یک راه برای رد و بدل کردن کارهای اداری است. کسب و کارها از کوریر سرویس‌ها استفاده می‌کنند تا بتوانند خریدهای مشتریان را در اسرع وقت و به سلامت کامل به دستشان برسانند. حتی برخی از کسب و کارها سیستم حمل و نقل شخصی خود را راه‌اندازی کرده‌اند و به مشتریان خدمت رسانی می‌کنند‌.

کوریر سرویس چیست و چه کارهایی انجام می دهد؟

 

اهمیت شرکت های کوریر سرویس

شاید این سؤال برای افراد پیش بیاید که ارسال کالا با پست بهتر است یا کوریر سرویس؟ باید گفت که خدمات پستی اغلب با هزینه‌های بالا همراه است و سرعت محدود و پایین آن سبب می‌شود که کالا‌ها دیرتر از آنچه که مشتریان می‌خواهند به مقصد برسد.
همچنین ممکن است پست دارای محدودیت مکانی یا محدودیت روش‌های ارسال نیز باشد و در نتیجه نتواند نیاز مشتریان را به خوبی رفع نماید‌. در سال‌های اخیر میزان نارضایتی از ارسال نادرست کالا‌ها نیز توسط پست ملی بالا رفته و مشتریان از آسیب دیدن بسته خود شاکی بوده‌اند. بدین ترتیب با حضور شرکت‌های کوریر سرویس که خدمات متنوع، سریع و با کیفیت را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند و همچنین هر روز برای جذب مشتری و بالا بردن سطح کیفی خدمات خود در تلاش هستند بهترین خبر برای افراد است.

چرا به جای خدمات پستی از کوریر سرویس استفاده کنیم؟

اهمیت و برتری کوریر سرویس ها نسبت به خدمات پستی در ارسال کالا و مرسوله های پستی

 

دامنه کاری شرکت های کوریر سرویس

شرکت‌های کوریری به صورت بین‌المللی کار می‌کنند و تقریباً هیچ حد و مرز جغرافیایی را برای مشتری تعیین نکرده‌اند. البته شرایط هر شرکت با دیگری متفاوت است و ممکن است برخی از کمپانی‌ها فقط در داخل کشور و یا فقط در تهران فعالیت نمایند‌.
با وجود بیشتر شدن آمار مهاجرت، نیاز به ارسال کالا به فرامرزها بسیار بالا رفته و در این بین شرکت کوریری‌ای موفق است که بتواند حمل و نقلی ایمن و با سرعت بالا را برای مشتریان فراهم نماید. شما می‌توانید با یک سرچ و جستجوی سریع در اینترنت یک شرکت کوریری معتبر را شناخته و ارسال کالای خود را به آن بسپارید.

 

روش های ارسال بار در شرکت های کوریر سرویس

با توجه شرکت‌های کوریر متعددی که امروزه به مشتریان خدمات خود را ارائه می‌کنند، شما می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین روش را برای ارسال کالای خود انتخاب کنید. این شرکت‌ها روش‌های متنوعی برای ارسال در نظر گرفته‌اند که از جمله بارزترین آنها شامل موارد زیر می‌شود:

  • ارسال و حمل و نقل دریایی

دریاها از گذشته تا کنون راهی برای ارتباط بین شهرها و کشورها بوده اند و وزن و یا حجم بالای برخی از کالاها یا مسیرهای طولانی سبب شده است که افراد این روش ارسال را انتخاب کنند‌. ارسال بار به این روش از دیگر راه‌ها ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است. ارسال میان کشورها و حتی قاره‌ها از طریق دریا و به صورت عمده و فله‌ای انجام می‌شود و کار شرکت‌ها و افراد را آسان‌تر کرده‌ است.

  • ارسال و حمل و نقل زمینی

از رایج‌ترین روش‌های ارسال بار می‌توان به حمل و نقل زمینی اشاره کرد. این روش شامل سه گزینه جاده‌ای، ریلی و شهری می‌شود. حمل و نقل از طریق جاده امروزه توسط ماشین‌های سنگین مانند تریلی و کامیون انجام می‌شود. سرعت این روش مناسب و مطلوب است. در حمل و نقل شهری از کامیون کوچک، موتور یا ون استفاده می‌شود.
در حمل و نقل زمینی از روش‌های زیر نیز استفاده می‌شود:

1. ارسال توسط باربری و ترمینال‌ها

این روش ایمنی خوبی ندارد و احتمال آسیب و شکستگی وسایل بالا است. هزینه باربری از مشتری اخذ خواهد شد و زمان تقریبی رسیدن کالا به مقصد 1 تا 3 روز می‌باشد.

نکاتی که در ارسال بار شکستنی باید رعایت شود؟

2. ارسال توسط پیک شرکتی

این ارسال‌ها در صورتی که داخل تهران باشند، کالا در درب منزل تحویل داده می‌شوند و اگر در خارج از تهران باشند باید از نمایندگی‌ها دریافت شود. مدت زمان تحویل کالا 1 تا 3 روز کاری می‌باشد.

روش های ارسال کالا با کوریر سرویس

3. ارسال توسط پست هوایی

این پست مختص شهرستان‌ها است و با وجود هزینه بالاتر، سرعت خوبی دارد‌.

4. ارسال توسط پست پیشتاز

این روش نیز از را‌های رایج برای ارسال است و مدت زمان تحویل 1 تا 3 روز کاری می‌باشد.

5. ارسال توسط پیک موتوری

این پیک‌ها اغلب تحویل در همان روز و یا حداکثر در روز بعد را انجام می‌دهند و در داخل تهران فعالیت دارند‌.

  • ارسال و حمل و نقل هوایی

حمل و تقل هوایی یکی از روش‌های مطمئن است که در کمترین زمان کالا را به مقصد می‌رساند. این روش برای بسته‌هایی با وزن و یا حجم بالا مناسب نمی‌باشد. از این راه اغلب برای ارسال کالاهای گرانبها و با وزن پایین استفاده می‌شود. در نهایت گفتنی است که هزینه این حمل و نقل بالا بوده و روش‌ها و وسایل انتقال به شهرها با وسایل انتقال به خارج از کشور بسیار متفاوت است‌.

 

 همانطور که در قسمت های بالا گفتیم یکی از بهترین شرکت های ایران برای ارسال بسته های پستی در تهران شرکت ارسال پستی آنلاین اسپید می باشد. این شرکت برای ارائه خدمات خود علاوه بر پست از کوریر سرویس هم استفاده می کند.برای آشنایی بیشتر با سیستم کوریر سرویس شرکت اسپید مقاله زیر را حتما بخوانید:

سیستم کوریر سرویس اسپید

 

سخن پایانی

سلامت کالا و ارسال و تحویل به موقع و همچنین قیمت مناسب سه مورد از مهم‌ترین درخواست‌های یک مشتری در ارسال بسته و ارسال کالا است. شرکت‌های کوریر سرویس با ارائه این خدمات نقش مهمی در زندگی روزمره افراد دارند و هر روز محبوبیت آنها در میان مردم بیشتر نیز می‌شود.
بنابراین اگر به دنبال یک روش ارسال و حمل و نقل آسان، مطمئن و مقرون‌به‌صرفه هستید، کوریر سرویس‌ها انتخابی مناسب برای شما خواهند بود. شرکت کوریر سرویس اسپید با ارائه خدمات مناسب در این زمینه به شما در ارسال سریع و امن بسته های پستی کمک می کند.

 

 

سریع ترین راه های ارسال کالا

  • ثبت نام موتور سواران
  • ثبت نام شرکت ها
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت اسپید میباشد.
[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]