چرا به جای خدمات پستی از کوریر سرویس استفاده می کنیم؟

چرا به جای خدمات پستی از کوریر سرویس استفاده می کنیم؟

برای پاسخ دادن به این سؤال باید ابتدا از مزیت کوریر سرویس نسبت به پست آگاه باشیم و ویژگی های کوریر سرویس را بشناسیم؛ اما پیش از اینکه میان پست و شرکت کوریر سرویس یکی را انتخاب کنیم، ابتدا به تعریف کوتاهی از آن ها می پردازیم.

کوریر سرویس چیست؟

خدمات پست چیست؟

مزیت کوریر سرویس در مقابل پست چیست؟

کوریر سرویس چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

آیا انتخاب کوریر سرویس برای تمامی مشاغل کوچک و بزرگ مناسب است؟

جمع بندی 

 

کوریر سرویس چیست؟

کوریر سرویس شرکتی معمولاً خصوصی است که خدمات حمل و نقل بسته ها و اسناد مهم را تسهیل می کند. کوریر سرویس ها می توانند در نوع خاصی از حمل و نقل در مقصدهای خاص ( به عنوان مثال حمل و نقل محلی همان روز یا حمل و نقل منطقه ای ) تخصص داشته باشند یا مجموعه ای از خدمات حمل و نقل را با مقصدهای جهانی پوشش دهند. دامنه کاری کوریر سرویس بسیار گسترده است و مطابق نیاز مشتریان خدمات متنوعی ارائه می دهد و از این جهت مزیت کوریر سرویس نسبت به پست بیشتر است.

  

روش های ارسال بار در کوریر سرویس ها 

 

خدمات پست چیست؟

خدمات پستی یک شرکت حمل و نقل است که به طور معمول توسط دولت اداره می شود. از خدمات پست می توان برای تحویل بسته ها و اسناد مهم استفاده کرد اما بسیاری از مشاغل ترجیح می دهند از آن ها فقط برای ارتباطات معمول، ضروری و فوری با شرکای تجاری و مشتریان استفاده کنند زیرا مزیت کوریر سرویس نسبت به پست بسیار بیشتر است.

آیا شما صاحب کسب و کار هستید و باید کالاهای خود را به موقع به مشتریان منطقه ای و بین المللی برسانید؟ یا در حال ارسال هدیه یا بسته ای برای عزیزی هستید؟ در هر صورت، شما گزینه های زیادی در زمینه ارسال بسته دارید و با توجه به مزیت کوریر سرویس نسبت به پست، شرکت پست احتمالاً بهترین گزینه نباشد.

 

مزیت کوریر سرویس در مقابل پست چیست؟

خدمات درب منزل

یک مزیت کوریر سرویس نسبت به پست این است که، کوریر سرویس بسته شما را در روز انتخابی خودتان از درب منزل تحویل می گیرد و نیازی به مراجعه به نزدیکترین شعبه اداره پست محلی نیست. بدون نیاز به نگرانی از باز یا بسته بودن اداره پست و بدون نیاز به صف!

تحویل سریع

تمامی شرکت های بزرگ کوریر سرویس، دارای سوابق بسیار عالی برای حمل سریع کالا هستند. تحویل بسته از طریق پست ممکن است چند روز بیشتر از کوریر سرویس به طول بیانجامد. به عنوان مثال، ارسال بسته به استرالیا معمولاً 5-7 روز به طول می انجامد، اما شرکت های کوریر، بسته شما را فقط در مدت 3 روز تحویل می دهند. سرعت بالای این خدمات که لازمه زندگی کنونی است، اهمیت کوریر سرویس را نشان می دهد و یکی از مهم ترین مزیت کوریر سرویس نسبت به پست است. 

دارای قابلیت ردیابی

شرکت کوریر سرویس به صورت استاندارد پیگیری و ردیابی می شود. محل بسته خود را از مبدأ تا مقصد با کلیک یک دکمه دنبال کنید تا اطمینان خاطر داشته باشید. این مزیت کوریر سرویس نسبت به پست یکی از مهم ترین دلایل استفاده کاربران از این خدمات است‌.

قیمت های رقابتی

یک مزیت کوریر سرویس نسبت به پست، برخورداری از قیمت های پایین تر و به صرفه تر می باشد که از مهم ترین دلایلی است که افراد را به سمت کوریر سرویس سوق می دهد.

کوریر سرویس و حمل و نقل بین المللی

یک مزیت کوریر سرویس نسبت به پست، حمل و نقل بین المللی ایمن است. وقتی از یک کوریر سرویس برای حمل و نقل کالا در سطح بین المللی استفاده می کنید، مسئولیت رسیدگی به بسته شما از کشور مبدأ تا کشور مقصد بر عهده آن ها خواهد بود.

روند کار برای شرکت پست کمی متفاوت است. به عنوان مثال، اگر از پست برای حمل کالای خود به هنگ کنگ استفاده می کنید، پست تا زمانی که بسته در بخش گمرک در کشور مقصد دریافت نشود تحویل کالا را انجام می دهد. به محض عبور از گمرک، خدمات پستی کشور مقصد بقیه مراحل را انجام می دهد.
اگر در تحویل بسته شما مشکلی به وجود بیاید، دریافت کمک ممکن است دشوار باشد. از آنجا که خدمات پستی کشور شما از عهده تحویل کامل کالای شما برنمی آید، بنابراین ممکن است ردیابی و کمک رسانی نیز سخت باشد.
از طرف دیگر، به دلیل اینکه کوریر سرویس ها وظیفه تحویل بسته شما را برای کل سفر دارند، یافتن نماینده خدمات مشتری آسان تر خواهد بود که بتواند به شما بگوید دقیقاً بسته در چه مرحله ای است.
اگر عوارض و مالیات برای محموله شما اعمال شود، استفاده از کوریر سرویس بهتر است. بسیاری از کوریر سرویس ها خدمات خارج از کشور را با هزینه اضافی برای پیش پرداخت عوارض و مالیات ارائه می دهند.
شرکت پست این ویژگی را ارائه نمی دهند، به این معنی که اداره گمرک باید مستقیماً با گیرنده تماس بگیرد و منتظر پرداخت شود. تا زمانی که پرداخت تسویه نشود، محموله تحویل داده نمی شود. به این سبب مزیت کوریر سرویس نسبت به پست به خصوص در حمل و نقل خارجی بسیار بیشتر است‌.

 امروزه ارسال مرسوله های پستی سازمانی توسط شرکت‌های کوریر سرویس بسیار رایج شده است و غالب بر 400 کمپانی خصوصی در دنیا در این زمینه فعالیت می‌کنند‌؛ بنابراین انتخاب شرکت مناسب کوریر سرویس و یا انتخاب پست ملی برای ارسال بسته پستی نیازمند دانستن مزایای هر یک است. علاوه بر موارد فوق تفاوت های دیگری بین خدمات پستی و کوریری وجود دارد که در مقاله زیر به آن پرداخته ایم:

 

ارسال کالا با پست بهتر است یا کوریر سرویس

 

 تفاوت ارسال کالا با کوریرسرویس و خدمات پستی

 

کوریر سرویس چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

اگر هنوز در استفاده از کوریر سرویس دچار شک هستید، در اینجا ویژگی ها و مزایای استفاده از کوریر سرویس را برای شما آورده ایم‌.

کارآیی، انعطاف پذیری، سازگاری و خدمات عالی به مشتری از جمله ویژگی های اساسی مورد نیاز شما است که در انتخاب یک کوریر سرویس باید در نظر بگیرید. داشتن یک کوریر سرویس که تمام این معیارها را داشته باشد، ارسال کالا شما را به طوری سریع و ایمن تضمین می کند.

1. کارایی

کارایی کلید اصلی یک کوریر سرویس عالی است و یک مزیت کوریر سرویس نسبت به پست محسوب می شود. یک کوریر سرویس خوب از زمان خرید اقلام تا زمان تحویل کالا، خدمات موثر ارائه می دهد. این مورد شامل تحویل بسته در تاریخ و ساعت ذکر شده، خدمات عالی به مشتریان توسط راننده و تجربه کلی مشتری از کوریر سرویس است.

2. انعطاف پذیری

انعطاف پذیری و حفظ آرامش هنگام انجام این کار برای شرکت کوریر سرویس بسیار مهم است. کوریر سرویس ها باید دائماً آماده باشند زیرا اغلب مجبور به انجام تحویل هایی می شوند که نیاز به اقدامات فوری دارد. یک سرویس کوریر خوب با توجه به نیاز مشتریان پاسخ مناسبی ارائه خواهد داد.

3. خونسردی

اگر به دنبال کوریر سرویس هستید که کار را به طور مؤثر و کارآمد انجام دهد، به شرکتی نیاز دارید که بتواند خونسردی خود را در این تجارت حفظ کند. خونسردی و اجازه ندادن به مشکلات احتمالی برای ایجاد خرابی های تأثیرگذار بر روند کار از ویژگی های اصلی یک کوریر است. حفظ آرامش و تمرکز در زمان فشار ضروری است و یک مزیت کوریر سرویس نسبت به پست است‌.‌

4. تمرکز بر خدمات مشتری

بهترین کوریر سرویس متمرکز بر جلب رضایت مشتری است. آن ها ارائه خدمات سطح بالا را دوست دارند و برای هر بار تحویل بسته نهایت تلاش خود را می کنند. بهترین کوریر سرویس با همه مشتریان به خوبی رفتار می کند و هر تحویل به اندازه آخرین تحویل مهم است. آن ها می دانند که وظیفه شان این است که به موقع تحویل کالا را انجام دهند.

5. اقدامات ایمنی

کوریرها با دقت زیادی بسته ها را اداره می کنند و می توانند اقدامات احتیاطی بیشتری را برای اطمینان از حمل و نقل مناسب انجام دهند. بسته بندی مناسب و مشتری پسند از اصلی ترین مزیت کوریر سرویس نسبت به پست است.

6. یک هزینه منصفانه

ارزان بودن اغلب برابر با خدمات بی کیفیت است. ارزانی به ندرت به معنای بهترین است. بهترین شرکت کوریر سرویس، ارزش منصفانه ای را برای خدماتی که ارائه می دهد به شما ارائه می کند و از مهم ترین مزیت کوریر سرویس نسبت به پست می باشد. هنگام استخدام پیک ضروری است که به دنبال قیمت های معقول باشید.

7. سازگاری

به دنبال خدماتی باشید که قابلیت سازگاری با خدمتی که شما به عنوان مشتری انتظار دارید داشته باشد.‌ با استفاده از آخرین فناوری ها و وسایل نقلیه، برقراری ارتباط با همه رانندگان آسان شده است که این یک گزینه عالی دیگر برای شما است. استفاده از جدیدترین فناوری ها از مزیت کوریر سرویس نسبت به پست است.

 

آیا انتخاب کوریر سرویس برای تمامی مشاغل کوچک و بزرگ مناسب است؟

کوریر سرویس یک انتخاب عالی برای کسب کارهای کوچک و بزرگ است. کوریر سرویس و کسب و کارهای کوچک و بزرگ در کنار هم یک راه عالی برای افزایش سود کارها و کاهش قیمت خریدها برای مردم می باشد.
اداره یک تجارت کوچک و بزرگ به کارهایی بیش از استخدام کارمندان و اطمینان از انجام وظیفه در همه افراد نیاز دارد. موارد زیادی وجود دارد که در پشت صحنه رخ می دهد که بسیاری از مردم متوجه وقوع آن نمی شوند. در زیر دلایل اصلی مزیت کوریر سرویس نسبت به پست برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ آورده شده است‌.

فروشگاه ها و مراکز خرید امروزه در جای جای محیط پیرامون ما قرار دارند و بسیاری از آن ها به صورت زنجیره ای فعالیت می کنند.یکی از مهم ترین عواملی که باعث می شود یک فروشگاه بتواند موفق تر عمل کند، این است که ارسال کالا منظم و با برنامه ای داشته باشد.
در کنار منظم و با برنامه عمل کردن ارسال کالا، کاهش هزینه ارسال محمولات فروشگاه اینترنتی به گونه ای که برای مشتری هم مناسب باشد، می تواند باعث گرفتن بازخورد مناسبی از آن ها باشد. برای این منظور مقاله زیر را بخوانید تا با روش های حمل مرسولات فروشگاهی مقرون به صرفه آشنا شوید:

 

چگونگی کاهش هزینه حمل مرسولات فروشگاهی

 ارسال کالا با کوریر سرویس بهتر است یا خدمات پست؟

 

سرعت تحویل در ارسال مرسوله پستی

یکی از بزرگترین مزایای کسب و کارهایی که از کوریر سرویس استفاده می کنند و مزیت کوریر سرویس نسبت به پست، سرعت تحویل است. وقتی نوبت به استفاده از نامه های سنتی یا یک شرکت پست ملی می رسد، هیچ چیز نمی تواند با سرعت خدمات کوریر مطابقت داشته باشد. در فرآیند تحویل، کالای شما هرگز تغییر نخواهد کرد و علاوه بر سرعت، ایمنی نیز افزایش می یابد. همچنین روزها در انباری در انتظار تحویل نخواهد نشست.

قابلیت اطمینان

خدمات کوریر سرویس به اطمینان بالا شناخته شده اند. یک پیک با بسته شما مانند بسته های خود رفتار می کند و این مورد یک مزیت کوریر سرویس نسبت به پست است. اطمینان داشته باشید که بسته بدون اینکه در طول مسیر گم یا شکسته شود، به مقصد می رسد. بسیاری از خدمات پیک نیز نرم افزار ردیابی را ارائه می دهند تا بتوانید از محل بسته های خود آگاه شوید. اگر بخواهید به راحتی اعلان تحویل را دریافت کنید چه می کنید؟ مشکلی نیست سرویس های کوریر اعلان های تحویل ایمیل را نیز ارائه می دهند.

 

نکاتی که در ارسال بار شکستنی باید رعایت شود

 

توان مالی

وقتی نوبت به ارسال بسته های تجمیعی یا اسناد می رسد، خدمات کوریر از ارزان ترین گزینه های موجود در بازار امروز است. توان مالی از مهم ترین معیارهای کاربران است و به همین علت این گزینه یک مزیت کوریر سرویس نسبت به پست است. استفاده از خدمات پیک در هنگام حمل کالا یا اسناد مقرون به صرفه ترین گزینه را به مشاغل کوچک و بزرگ ارائه می دهد.

 

مزیت های کوریر سرویس در مقابل پست

 

استفاده آسان

این واقعیت را فراموش نکنیم که استفاده از خدمات کوریر بسیار آسان است و مزیت کوریر سرویس نسبت به پست می باشد‌. این باعث می شود که مشاغل کوچک و بزرگ در زمان صرفه جویی کنند و به کارمندان اجازه می دهد تا به جای تحویل بسته ها یا اسناد به مشتریان، بیشتر روی وظایف شغلی خود تمرکز کنند. بسیاری از خدمات پیک ابزار مدیریت آنلاین دارند که به مشتریان آن ها امکان می دهد حساب های خود را مدیریت کنند. مشاغل می توانند با استفاده از این ابزارهای آنلاین، برنامه زمانبندی تحویل، بسته بندی و موارد دیگر را تعیین کنند. دیگر نیازی نیست برای تحقق این امر از مکانی بازدید کنید.

 

جمع بندی

پس می توانیم نتیجه بگیریم که در جوامع امروز کوریر سرویس یکی از سریع ترین راه های ارسال بار در تهران،ارسال بسته های تجمیعی، ارسال مرسوله های سازمانی و ... به حساب می آید و شرکت ارسال پستی آنلاین اسپید هم ارائه دهنده  کوریر سرویس با بهترین کیفیت در تهران می باشد.

 

خدمات حمل کالا, سریع ترین راه های ارسال کالا

  • ثبت نام موتور سواران
  • ثبت نام شرکت ها
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت اسپید میباشد.
[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]